– Kładka nad Widawą przeszła obciążenia próbne. Konstrukcja była obciążana statycznie. Obecnie trwają zaawansowane prace przy budowie najazdów na obiekt od strony Wrocławia i gminy Oborniki Śląskie - w sumie są około 100-metrowej długości – informuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Wykonawca prowadzi prace przy budowie murów oporowych dla tej konstrukcji. Różnica poziomów między gruntem a konstrukcją kładki jest spora. Aby rowerzyści mogli swobodnie z niej korzystać, podjazdy nie mogą być strome - stąd ich długość.
Jaka będzie kładka łącząca Wrocław z Panowicami
Konstrukcja nad Widawą łączy gminy Wrocław i oborniki Śląskie. Obiekt powstaje w lesie Rędzińskim blisko miejsca, gdzie Widawa uchodzi do Odry.
Fot. Grzegorz Skiba/WIBudowa kładki nad Widawą. Montaż konstrukcji, która połączyła brzegi rzeki. Zdjęcie z 24 kwietnia 2025 r.
40-metrowa kładka wraz z liczącymi 100 metrów najazdami kosztuje prawie 6,1 mln zł. Będzie kluczowym elementem Odrzańskiej Trasy Rowerowej - Via Regia. Dzięki przeprawie jeszcze w tym roku rowerami będzie można w przyjemny sposób dojechać m.in. do popularnego kąpieliska Kopalnia.
Kładka wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami do użytkowania ma być gotowa do połowy października.
WIBudowa przeprawy nad Widawą dofinansowana jest z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska (2021-2027)
Po co wyremontowano inną kładkę nad Widawą
Do powstania obiektu, który na wizualizacji wygląda jak solidny, wcale niemały most, potrzebne było dowiezienie na miejsce ciężkiego sprzętu i dużej ilości materiałów budowlanych. A inwestycja jest prowadzona w lesie, w sporym oddaleniu od cywilizacji.
Fot. WIWzmacnianie konstrukcji mostku nad ciekiem Trzciana w Lesie Lesickim. Zdjęcie z grudnia 2024 roku
Wykonawca, firma Strabag, musiała zapewnić sobie drogę transportu. W tym celu wzmocniła konstrukcję mostku nad ciekiem Trzciana w Lesie Lesickim. Wcześniejszy mostek pozwalał przejeżdżać tędy tylko samochodom straży pożarnej.